Οι λέξεις που λέμε και χρησιμοποιούμε έχουν μεγάλη δύναμη. Έχουν μέσα τους μια δύναμη και δίνουν μια ικανότητα που θα έλεγε κάποιος ότι μπορούν να αλλάξουν και τον κόσμο, αλλά ταυτόχρονα έχουν την δύναμη να καταστρέψουν αυτόν που τις χρησιμοποιεί. Και στην χειρότερη περίπτωση , μερικές φορές μας ξεφεύγουν στην καθημερινότητα μας , χωρίς να το καταλάβουμε.

Κακές λοιπόν συνήθειες της ομιλίας μας αλλά και των θεμάτων που αναπτύσσουμε καθώς μιλάμε θα πρέπει να τις καταλάβουμε πότε γίνονται συνήθειες, και βέβαια έχουν και αρνητικό αντίκτυπο όταν τις χρησιμοποιούμε.

 

Και βέβαια, δεν είναι απλά τι λέμε, κάθε φορά που το λέμε αλλά και πώς το λαμβάνουν όλοι όσοι είναι γύρω μας και το ακούνε. Μπορεί να λέμε κάτι, και αυτό το κάτι να έχει αρνητική έννοια και αποτέλεσμα στους γύρω μας. Έτσι λοιπόν συζητώντας ένα γεγονός που έχει να κάνει με κάποιον που δεν είναι παρών , άσχετα με το πόσο αθώα το κάνουμε να φαίνεται στην συζήτηση , μπορεί κάποιος από τους παριστάμενους να το θεωρήσει ως κουτσομπολιό , και αυτό από μόνο του δείχνει ένα αδύνατο ή κακό σημείο για τον ομιλούντα.

Μερικές φορές γινόμαστε και επικριτικοί όταν μιλάμε για ένα πρόσωπο που δεν είναι μπροστά , ώστε να μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του , ακόμα και όταν μιλάμε με καλά λόγια για έναν που δεν είναι μπροστά , τα λόγια αυτά μπορεί να τα αντιληφθούν οι παριστάμενοι διαφορετικά και να τα θεωρήσουν αρνητικά για αυτόν που δεν είναι παρών. Άρα λοιπόν το πώς θα τα εκλάβουν οι παριστάμενοι είναι επίσης ουσιαστικό άσχετα με το αν λέμε καλά ή ‘’άσχημα’’ λόγια για αυτούς που δεν είναι μπροστά.

 

Επίσης , θα πρέπει να αποφεύγουμε να παραπονιόμαστε ή να λέμε δικαιολογίες αλλά θα πρέπει να αναλαμβάνουμε την ευθύνη των πράξεων μας. Όταν την ευθύνη την ρίχνουμε στους άλλους για τις δικές αποτυχίες τότε μειώνουμε την ακεραιότητα μας και γινόμαστε αναξιόπιστοι.

Ακόμα και όταν τα κάνουμε ‘’θάλασσα’’ , το να είμαστε αξιόπιστοι στον εαυτό μας αλλά και στους άλλους είναι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο μπορούμε να βελτιωθούμε και είναι και ο μόνος τρόπος με τον οποίο στους άλλους θα κάνεις καλή εντύπωση και θα σε επαινέσουν για μια τέτοια βελτίωση .

Οι 7 ‘’κακές ’’ συνήθειες ενός ‘’κακού ομιλητή..

  1. Κουτσομπολιό – Το να μιλάει κάποιος με ‘’άσχημα’’ λόγια για κάποιον δημιουργεί μια αλυσιδωτή αντίδραση. Αν ‘’ κουτσομπολεύεις ’’ δημιουργείς ‘’άσχημη’’ φήμη και για τον εαυτό σου οπότε και οι άλλοι αρχίζουν να κουτσομπολεύουν για σένα.
  1. Κρίσεις – Αν κατά τις συζητήσεις, κρίνεις τους άλλους, γίνεσαι ένα πρόσωπο που κρίνει τους άλλους, πάντα, ότι και να λένε , οπότε και οι άλλοι , όταν θα είσαι μπροστά δεν θα μιλάνε ποτέ και για τίποτα.
  1. Αρνητικότητα –Με το να επιλέγεις να είσαι θετικός, και γιατί όχι ακόμα και ενθουσιώδης, θα γίνεις και πιο προσβάσιμος για μια συζήτηση από όλους.
  1. Παραπονούμενος - Το να παραπονιέσαι γίνεται συνήθεια, και πριν καλά καλά το καταλάβεις, θα γίνεις το πρόσωπο που παραπονιέται για όλα (τον καιρό, τα νέα την εργασία, και γενικώς για οτιδήποτε). Αποκτάς δηλαδή ένα είδος ‘’ιογενή δυστυχία’’, και τότε όλοι θέλουν να σε αποφύγουν, καθώς όλοι έχουν προβλήματα , και δεν θέλουν όταν βρεθούν με κάποιον, να συνεχίζουν την μουρμούρα και την ‘’μιζέρια’’.
  1. Αποποίηση ευθυνών - Μερικές φορές οι άνθρωποι αποφεύγουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους και για όποιες αποτυχίες έχουν την ευθύνη την ρίχνουν πάντα στους άλλους ή στα πράγματα –γεγονότα – που τους έχουν συμβεί. Αυτοί δεν μπορούν να αναλάβουν καμιά υπευθυνότητα για τις ενέργειες τους και βεβαίως κανένας δεν θέλει να τους αναθέσει κάτι γιατί δεν θα το φέρουν εις πέρας και βέβαια θα αποποιηθούν και την ευθύνη για το γεγονός αυτό.
  1. Μεγαλοποίηση των πάντων – Αυτό σημαίνει να δίνεις μια αρνητική τάση,l αλλά και μια κατάσταση που κινείται προς μια τάση στο να ψεύδονται, προκειμένου να τα μεγαλοποιήσουν όλα. Κανένας μας δεν θέλει να ακούει τους άλλους να ψεύδονται συστηματικά και για ό,τι και αν συμβαίνει. Οπότε και αποφεύγουν έναν τέτοιο άνθρωπο.
  1. Δογματικότητα – Είναι πολύ επικίνδυνο όταν οι απόψεις και τα γεγονότα ανακατεύονται χωρίς να μπορούμε να τα ξεχωρίζουμε λόγω δογματικότητας. Και βεβαίως κανένας δεν θέλει να βομβαρδίζεται με απόψεις και σκέψεις που τίθενται σαν να είναι πάντα η αλήθεια.  

 

Σταύρος Ριζάκος

HR Business Consultant / Negotiator 

https://mesolavitis.eu/#