ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΙΚΟΙ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ

Μπορείτε να φανταστείτε ότι βρίσκεστε σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση και αρχίζει το περιβάλλον να σας συμπαθεί; Για μερικούς ανθρώπους το να είναι αρεστοί και φιλικοί στους συνομιλητές τους είναι τόσο εύκολο, ίσως γιατί είναι έμφυτο.  Για τους υπόλοιπους όμως,  είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια αγωνιώδης προσπάθεια.

Λοιπόν, δεν χρειάζεται πάντα αυτή η προσπάθεια να είναι έντονη και αγωνιώδης, αρκεί βέβαια να θυμάστε και να εφαρμόζετε,  κάθε φορά που συζητάτε,  κάποιες ή ακόμα και όλες τις οδηγίες που εμφανίζονται παρακάτω :

Διατηρείστε την Οπτική Επαφή με την/τον Συζητητή σας, Κοιτώντας την/τον στα Μάτια για Περισσότερο από το 65% του Χρόνου της Συνολικής Συζήτησης.

Η οπτική επαφή, με τα μάτια του συζητητή σας, είναι απαραίτητο στοιχείο για μια καλή και ευχάριστη συζήτηση, γι αυτό πρέπει να στοχεύετε στην διατήρηση της για περισσότερο από το 65% του συνολικού χρόνου διάρκειας της συζήτησης. Η διατήρηση αυτής της επαφής θα σας κάνει να δείχνετε πιο ελκυστικοί πιο φιλικοί και πιο ενδιαφέροντες.

 

Αντίθετα η μη τήρηση αυτής της επαφής μπορεί να κάνει την συζήτηση από ενδιαφέρουσα αδιάφορη και βαρετή και αυτός που πέφτει σε αυτό το λάθος να φαίνεται στον συζητητή του  απόμακρος, ξένος ακόμα και αντιπαθητικός.

Να είστε Ήρεμοι και να κάνετε Ησυχία για να Μπορείτε να Βρίσκετε τις Απαντήσεις

Συχνά οι άνθρωποι, είναι νευρικοί και ανήσυχοι όταν βρίσκονται σε μια συζήτηση και έχουν την τάση να μιλούν πολύ – να μιλούν αδιάκοπα. Αυτό το κάνουν γιατί θέλουν να γεμίζουν τα κενά που δημιουργούνται στην συζήτηση ή ακόμα και την ησυχία κατά την διάρκεια της. Αν θέλετε, και αν ο στόχος σας είναι να κάνετε καλή εντύπωση στην άλλη πλευρά, η παραπάνω τακτική σπάνια είναι η καλύτερη που πρέπει να εφαρμόζεται.

Εάν ο συζητητής σας είναι κάπως αργός ή θέλει τον χρόνο του για να μιλήσει θα πρέπει να του τον δώσετε,  και να μην προσπαθήσεις να «γεμίζεις» αυτό το κενό της «ησυχίας» με άστοχες φράσεις και λόγια. Εκτός αν αυτές οι φράσεις και τα λόγια που θα πεις  είναι ουσιαστικά, θα προσφέρουν στην συζήτηση και θα σας βοηθήσουν να αποσπάσετε πιο εύκολα μια θετική απάντηση από την άλλη πλευρά. Μια φιλική «ησυχία» συχνά ενθαρρύνει τον συνομιλητή, του δίνει τον χρόνο να σκεφτεί και να εκφράσει δυνατά και σταθερά  αυτά που θέλει να πει. Επιπλέον δημιουργεί την αίσθηση της ισότητας στην συνομιλία.  Αυτό σε κάνει αποδεκτό ως φιλικό και συμπαθητικό άτομο.

Κάντε την Δυνατόν Περισσότερη οπτική Επαφή στα Μάτια της/του Συζητητή σας όταν αυτή/αυτός τυχαίνει να είναι γνωστή/γνωστός σας.  

Αν κατά την διάρκεια μιας συζήτησης «χαθείτε» για λίγο και δεν ξέρετε πώς να συνεχίσετε ή πως να συνεισφέρετε σε αυτήν, μην ανησυχείτε. Οι άνθρωποι που είναι ενδιαφέροντες και αρεστοί σε μια συζήτηση, έχουν την τάση να κοιτούν στα μάτια τους ανθρώπους που ξέρουν περισσότερο, ειδικά αυτό γίνεται όταν κατά την συζήτηση ακούγεται κάτι αστείο ή κάτι σοκαριστικό.

Έτσι σε περιπτώσεις δυσκολίας τρέχουν στην ασφάλεια των φιλικών – των γνωστών -  τους προσώπων που είναι στον περίγυρο ώστε να αντιδρούν ανάλογα με αυτούς και ταυτόχρονα με αυτόν τον τρόπο ενισχύουν και τους φιλικούς ή άλλους δεσμούς που υπάρχουν μεταξύ τους.

«Προσκαλέστε - Προκαλέστε»  την Εμπιστοσύνη του Συνομιλητή σας με Φυσιολογικό Τρόπο.   

Η χρήση της γλώσσας του σώματος, είναι ένας παράγοντας που δείχνει αν κάποια/ος που μετέχει στην συζήτηση έχει θετική, αρνητική, αμυντική η ακόμα και επιθετική στάση έναντι σου. Οι άνθρωποι που θέλουν να είναι φιλικοί και ενδιαφέροντες κρατούν μια φιλική στάση απέναντι και στον συνομιλητή τους. Η στάση του σώματος τους είναι χαλαρή, με ανοιχτές και απαλές χειρονομίες, προς την άλλη πλευρά, διατηρούν όσο το δυνατόν το σώμα τους στραμμένο τον συνομιλητή τους. Οι κινήσεις των χεριών δεν είναι σε καμιά περίπτωση απότομες ή κοφτές, το πρόσωπο τους είναι την περισσότερη ώρα της συνομιλίας στραμμένο κατευθείαν στην άλλη/άλλον ώστε να δείχνουν την εμπιστοσύνη τους αλλά και την φιλικότητα τους. Επιπλέον η διατήρηση μια μέσης απόστασης μεταξύ αυτού και του συνομιλητή του δηλαδή, ούτε πολύ κοντά αλλά ούτε και πολύ μακριά,  βοηθάει  στην διατήρηση της φιλικότητας.

Κάντε Όποιες και Όσες Ερωτήσεις είναι Απαραίτητες.

Οι άνθρωποι που θέλουν να είναι ενδιαφέροντες και φιλικοί στους άλλους δείχνουν και το αντίστοιχο ενδιαφέρον για να μάθουν στοιχεία για τους συνομιλητές τους, πως αισθάνονται ποια είναι τα ενδιαφέροντα τους, τι τους απασχολεί κλπ. Βέβαια αυτές οι ερωτήσεις δεν γίνονται στην έναρξη της συζήτησης, καθώς τότε όχι μόνο δεν θα φανείτε φιλικοί και ενδιαφέροντες ως προσωπικότητες αλλά αντίθετα θα χαρακτηριστείτε προκλητικοί, εριστικοί και κουτσομπόληδες που παρεμβαίνουν στον «προσωπικό χώρο» των άλλων. Τέτοιες ερωτήσεις μπορεί να γίνουν μετά την τοποθέτηση της άλλης πλευράς σε κάποιο θέμα, όπως και μετά μια από μια διήγηση. Οι ερωτήσεις, τότε έρχονται σαν επιβεβαίωση, ότι είσαστε «καλοί ακροατές», ότι θέλετε να μάθετε πράγματα και γεγονότα που θα σας διευκρινίσουν τις λεπτομέρειες και τα γεγονότα της «ιστορίας» που μόλις ακούσατε, για να σας γίνουν κατανοητά. Όλα αυτά δείχνουν στον συνομιλητή σας ότι η προσοχή σας στην συζήτηση και στην ακρόαση της διήγησης – της ιστορίας – που ελέχθη,   ήταν ουσιαστική.

Αποδεχθείτε Χάρες για να γίνετε πιο Φιλικοί

Όταν κάποιος σας κάνει μια χάρη, μια διευκόλυνση, τότε σας δείχνει ότι ενδιαφέρεται για εσάς  και ότι σας προτιμάει από άλλους. Ο συνομιλητής σας νιώθει φιλικά προς εσάς –σας νιώθει δική/δικό του. Αυτό έχει σαν συνέπεια ότι σε ένα αίτημα σας για βοήθεια, άμεσα να σας την προσφέρει.

Και ενώ δεν είναι και πολύ σοφό να αρχίσετε εσείς να ζητάτε χάρες από τους άλλους, καθώς μπορεί να θεωρηθεί ότι τους εκμεταλλευόσαστε, το να δεχθείτε χάρες από κάποιους που προσφέρονται από μόνοι τους να κάνουν πράγματα για εσάς δείχνει την φιλική διάθεση τους προς εσάς, άρα και το γεγονός ότι και εσείς είσαστε φιλικοί και ενδιαφέροντες γι αυτούς.

Βέβαια σε τέτοιες περιπτώσεις καλό είναι είστε σε εγρήγορση και να θυμάστε ότι και η άλλη πλευρά προσδοκά ανταλλάγματα για να προσφέρει χάρες - τα περισσότερα πράγματα που μας έρχονται για να μην πούμε όλα – έρχονται με κάποια ανταλλάγματα (μικρά ή μεγάλα), κάθε φορά.   

Να Κάνετε Νεύματα όταν Μιλάτε με την άλλη Πλευρά.

Κάνοντας νεύματα, όταν μιλάτε, δείχνετε στον συνομιλητή σας ότι είστε ενεργό μέλος της συζήτησης και τότε είναι πιθανότερο να συμφωνήσει μαζί σας πιο εύκολα από ότι αν της/του μιλούσατε ανέκφραστοι.  Όλο αυτό δεν είναι παρά «γλώσσα του Σώματος».

Σε αυτή την «γλώσσα του σώματος», οι συνομιλητές έχουν την τάση πάντα στα πλαίσια του ενδιαφέροντος που δείχνουν στην συζήτηση αλλά και της παρουσίας τους κοντά σε σας, έχουν την τάση να μιμούνται τις κινήσεις του σώματος που κάνει ο συνομιλητής τους, δηλαδή εσείς.

Η μίμηση αυτή οδηγεί πιο εύκολα σε μια κίνηση συμφωνίας με την άλλη πλευρά αν εσείς όταν μιλάτε κάνετε τις αντίστοιχες κινήσεις του σώματος. Με τις κινήσεις αυτές η συμμετοχή όλων των παρευρισκόμενων είναι πιο ενεργή άρα και εσείς γινόσαστε πιο φιλικοί και πιο οικείοι και πιο ενδιαφέροντες για τους άλλους.

Καλό είναι να Δείχνετε Ενθουσιασμό και Ευχαρίστηση

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω,  οι άνθρωποι έχουν την τάση να μιμούνται τους άλλους και ιδιαίτερα αυτούς που μιλάνε και τους απευθύνονται. Αν λοιπόν εσείς είσαστε χαρούμενοι και οι υπόλοιποι θα αρχίσουν σιγά- σιγά να δείχνουν και να γίνονται χαρούμενοι και θα νιώθουν ευχάριστα που βρίσκονται μαζί σας. Η ευχαρίστηση και ο ενθουσιασμός σας,  θα τους παρασύρει και θα νιώσουν πιο καλά και πιο ευχάριστα, άρα και πιο άνετα. Έτσι θα γίνεται για τους συνομιλητές σας  οδηγός ακόμα και στην διάθεση τους , με λίγα λόγια δηλαδή θα γίνετε πιο φιλικοί σε αυτούς και πιο ενδιαφέροντες ως συνομιλητές.

Να Θυμάστε Λεπτομέρειες

Ένα ακόμα στοιχείο που θα σας κάνει φιλικούς και ενδιαφέροντες συνομιλητές, είναι να θυμάστε λεπτομέρειες από συζητήσεις που είχατε στο παρελθόν μαζί τους. Τέτοιες λεπτομέρειες μπορεί να είναι κάποια στοιχεία εργασιακά όπως (αντικείμενο εργασίας, δυσκολίες, τρόπος εργασίας, θέματα που έχουν αναφερθεί στο παρελθόν από τους ίδιους) ή ακόμα λεπτομέρειες από ιστορίες που έχουν περιγράψει και που οι ίδιοι έχουν δώσει σημασία, ή ακόμα και αστεία και γεγονότα που έχουν συμβεί με αυτούς στο παρελθόν, και εσείς σε μετέπειτα συζητήσεις τα χρησιμοποιείτε ως σημεία αναφοράς  για να επικοινωνήσετε σε ένα νέο θέμα που εμφανίζεται.

Συχνά να χρησιμοποιείτε ονόματα

Το να χρησιμοποιείτε συνέχεια ένα όνομα είναι κουραστικό, αλλά το να χρησιμοποιούμε το όνομα της άλλης/ου όταν αυτό το κρίνετε απαραίτητο καλό είναι να το κάνετε. Αυτή η ενέργεια σας, έλκει την προσοχή του συνομιλητή σας, και τον κάνει να παρακολουθεί πιο εύκολα την άποψη σας και έτσι δημιουργεί αλλά και ταυτόχρονα αυξάνει τον δεσμό που υπάρχει μεταξύ σας. Όταν το κάνετε αυτό γίνεστε ενδιαφέροντες για την άλλη πλευρά και συνεπώς αποδεκτοί από αυτή..

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Με την χρήση των παραπάνω οδηγιών,  όχι μόνο μια φορά,  αλλά συνέχεια, σε κάθε σας επικοινωνία με τους άλλους ανθρώπους,  θα παρατηρήσετε ότι θα γίνεστε ολοένα και πιο φιλικοί ως αυτούς, θα σας νιώθουν πιο οικείους,  και θα αισθάνονται και αυτοί άνετα μαζί σας. Θα γίνετε δηλαδή ενδιαφέροντες και φιλικοί και συνεπώς αποδεκτοί στις κοινωνικές συναναστροφές σας.

 

Σταύρος Ριζάκος

HR Business Consultant / Negotiator 

https://mesolavitis.eu/#

LAW NOUS

Δικηγορικό Γραφείο Μαρία Ροκάνη

Επικοινωνήστε μαζί μας για οποιοδήποτε νομικό θέμα σας απασχολεί και εμείς θα σας καθοδηγήσουμε με τον πιο σωστό τρόπο.

 Μέλος Δ.Σ.Α

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Τηλέφωνο

+30 2103800306

Διεύθυνση

Κυρίλλου Λουκάρεως 25-27
Αθήνα ΤΚ: 11475  Ελλάδα

Έναντι Εφετείου Αθηνών



ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΧΑΡΤΗ