Καίρια και ξεκάθαρη είναι η αντιμετώπιση από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών του προβλήματος που προκλήθηκε σε πελάτη μεγάλης ελληνικής τράπεζας εξαιτίας της κλοπής της πιστωτικής του κάρτας και την χρήση της από τον κλέφτη.  

Το Δικαστήριο έκρινε πρόσφατα το εξής ζήτημα που μπορεί να ανακύψει ανά πάσα στιγμή στον καθένα και μάλιστα τώρα που η χρήση του πλαστικού χρήματος έχει διευρυνθεί, που οι πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες χρησιμοποιούνται ευρύτερα ή καλούμαστε - διαταζόμαστε να τις χρησιμοποιούμε συχνότατα:

  1. Από πελάτη μεγάλης ελληνικής τράπεζας εκλάπη η πιστωτική του κάρτα. Ο εν λόγω πελάτης, ενημέρωσε αμέσως την τράπεζα και το αρμόδιο αστυνομικό τμήμα, και έκανε αυτό που όφειλε να κάνει ως συνετός και καλόπιστος συναλλασσόμενος.
  2. Ενώ λοιπόν είχε επαναπαυθεί ότι και η τράπεζα από την πλευρά της έπραξε αυτό που όφειλε να πράξει, ειδοποιείται από εισπρακτική εταιρεία που ενεργούσε για λογαριασμό της τράπεζας ότι οφείλει από την χρήση της κάρτας του ένα σεβαστό ποσό , το όποιο όμως αφορούσε χρονικό διάστημα κατά το οποίο δεν κατείχε την κάρτα λόγω της κλοπής της.
  3. Ο εν λόγω συναλλασσόμενος επικοινώνησε με την τράπεζα και έθεσε υπ όψη της το συμβάν για το οποίο σαφέστατα δεν ευθύνεται, δηλώνοντας της ότι εσφαλμένως ζητά τα χρήματα από αυτόν .
  4. Η τράπεζα άρχισε την γνωστή σε όλους μας παρελκυστική συμπεριφορά του χρονοβόρου ελέγχου του συμβάντος. Στο διάστημα που ακολούθησε η μεν εισπρακτική εταιρεία τηλεφωνούσε στον πελάτη συνεχώς , σε κάθε ώρα της ημέρας, ακόμα και σε τηλέφωνα που δεν ήταν δικά του όπως στο τηλέφωνο του πατέρα του, αναφέροντας στον υπερήλικα το συμβάν, και ζητώντας του να πιέσει τον γιό του να πληρώσει το χρέος ενώ στον ίδιο οι υπάλληλοι της απευθύνονταν με ύφος προκλητικό, απαξιωτικό και άκρως προσβλητικό η δε τράπεζα «έψαχνε» και ερευνούσε το συμβάν.
  5. Η ψυχολογική διάθεση του πελάτη καταρρακώθηκε εξ αιτίας των άνω ενεργειών της τράπεζας και της εισπρακτικής εταιρείας και αναγκάστηκε να προσφύγει στην δικαιοσύνη για να προστατευθεί.
  6. Το δικαστήριο τον δικαίωσε και απέρριψε τις αβάσιμες αντικρούσεις της τράπεζας και της εισπρακτικής εταιρείας που τις καταδίκασε και τις δύο να καταβάλλουν στον πελάτη χρηματική ικανοποίηση για την αποκατάσταση της ηθικής του βλάβης.

Η απόφαση αυτή είναι σημαντική και για το λόγο ότι είναι τελεσίδικη δηλαδή δεν προσβάλλεται με έφεση αλλά και γιατί ξεγύμνωσε τις τράπεζες και τις βοηθούς τους εισπρακτικές εταιρίες από τα σαθρά επιχειρήματα με τα οποία ταλαιπωρούν τους πελάτες τους.

Κανένας δεν υποχρεούται να ανέχεται προσβλητική αντιμετώπιση στην εκπλήρωση των υποχρεώσεων του και οι εν λόγω εταιρίες όπως και οι πίσω από αυτές βρισκόμενες τράπεζες πρέπει να αντιληφθούν ότι υπάρχουν νόμοι που προστατεύουν την προσωπικότητα και υπάρχει μέτρο στην ικανοποίηση και στον τρόπο ικανοποίησης των δικαιωμάτων τους.

Το νομικό μας γραφείο ειδικευμένο στον συγκεκριμένο τομέα είναι στην διάθεση κάθε πολίτη που αντιμετωπίζει σχετικό πρόβλημα τόσο ακολουθώντας την νομική οδό (δικαστικά) όσο και  με ειδικό διαμεσολαβητή για να επιλυθεί η υπόθεση του εξωδικαστικά / συμβιβαστικά.  

Οι ενδιαφερόμενοι , μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μας ,  καθ όλες τις ημέρες και ώρες :

 

  1. Μέσω e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  2. Mέσω τηλεφώνου : 2103800306
  3. Μέσω fax : 2106427335
  4. Μέσω επιστολής στην διεύθυνση : Κυρίλλου Λουκάρεως 25-27                 

                                                         Αθήνα, Τ.Κ. 11475

 

 

Μαρία Ροκάνη

Δικηγόρος Αθηνών

παρ’  Αρείω Πάγω