Αν παρακολουθήσουμε προσεχτικά στο περιβάλλον μας,  θα δούμε ανθρώπους όπως:

Τον Μάνατζερ εστιατορίου που μιλάει με ισορροπία, σεβασμό και ηρεμία  στον συντονιστή των σερβιτόρων για την καθυστέρηση και την αναμονή στο service του καταστήματος. Είναι ο επικεφαλής προϊστάμενος αλλά και ο φίλος που καλείται σε στιγμές μεγάλης ανάγκης του εστιατορίου να λύσει προβλήματα. 

Τον συμπονετικό, αλλά και συγκροτημένο διασώστη, που βοηθά τα θύματα μετά από μια μεγάλη φυσική καταστροφή. Είναι ο σύντροφος εκείνος που θυμώνει δύσκολα, συγχωρεί εύκολα και θεωρεί ότι αυτό που κάνει,  το κάνει με  υπευθυνότητα.

Τον επιτυχημένο  Διευθυντή που ισορροπεί τις επαγγελματικές ευθύνες, με τις οικογενειακές υποχρεώσεις, αλλά και τα προσωπικά hobbies, που είναι ήρεμος αλλά κινείται με πλήρη αυτοέλεγχο και αυτοπεποίθηση.

Ένα από τα θέματα που συχνά αντιμετωπίζουν οι δωρητές ακινήτων (ιδιαίτερη κατηγορία αυτών είναι οι παρέχοντες γονείς στην γονική παροχή) είτε κατοικούν στην Ελλάδα είτε κατοικούν μόνιμα στο εξωτερικό (πολλές είναι οι υποθέσεις με Έλληνες της Αμερικής και της Αυστραλίας) είναι πως θα ξαναπάρουν πίσω το ακίνητο που δώρισαν όταν ο δέκτης της δωρεάς δεν εκπληρώνει τις ηθικές του υποχρεώσεις έναντι αυτών, όταν φανεί ΑΧΑΡΙΣΤΟΣ ή όταν μετανιώσουν για την δωρεά.

Μεγάλο Δικαστήριο της χώρας απασχόλησε πρόσφατα υπόθεση όπου διαχειριστής και κάτοχος ειδησεογραφικού ιστολογίου (blog) δημοσίευσε άρθρα που συνέταξε ο ίδιος, τα οποία θίγουν την προσωπικότητά αυτού στον οποίο αναφέρονται πλήττουν την προσωπική τιμή και υπόληψή του, περιλαμβάνουν ψευδείς, συκοφαντικούς και υβριστικούς ισχυρισμούς και αυτά όλα εν γνώσει της αναλήθειας τους, με σκοπό την τρώση της ηθικής, κοινωνικής και επαγγελματικής υπόστασης του θύματος, τα οποία πληροφορήθηκε αριθμός χρηστών του διαδικτύου που δεν μπορεί να προσδιοριστεί.

Κάθε  άνθρωπος έχει όνειρα και φιλοδοξίες , όμως όχι λίγοι από εμάς δεν θα τις δούμε να πραγματοποιούνται . Αυτό συμβαίνει γιατί φοβόμαστε. Φοβόμαστε την αποτυχία , τις απρόβλεπτες καταστάσεις , ακόμα φοβόμαστε τον θάνατο . Τα  περισσότερα όνειρα μας μένουν απραγματοποίητα,  και εμείς περιπλανιόμαστε χωρίς στόχους και σε σύγχυση.  Γιατί να συμβαίνει αυτό, Και έπειτα αναρωτιόμαστε, όσοι καταφέρνουν να πετύχουν να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους , πώς τα καταφέρνουν ;

Ίσως γιατί τα όνειρα ήταν καθορισμένο να μείνουν όνειρα , ήταν προκαθορισμένο να μείνουν ανέφικτα . Γι αυτό και είναι ο λόγος που ονομάζονται όνειρα , σωστά ?

Όχι. Δεν είναι σωστό. Είναι ….Λάθος.  

Παρακάτω παρατίθενται οι λόγοι και οι δικαιολογίες για τις οποίες αφήνουμε τα όνειρα μας απραγματοποίητα

Μεγάλο Δικαστήριο της χώρας απασχόλησε πρόσφατα η παρακάτω υπόθεση: «Επιχειρηματίες , περί το τέλος του 2006 χρειάστηκε να δανειστούν για να αποπληρώσουν προηγούμενα δάνεια και για να ολοκληρώσουν οικοδομή που είχαν ήδη ξεκινήσει. Απευθύνθηκαν σε υποκατάστημα της Τράπεζας που συνεργάζονταν και αιτήθηκαν το δάνειο. Οι υπάλληλοι της Τράπεζας, ευκαιρίας δοθείσης, τους παρουσίασαν με τρόπο γλαφυρό και εξαιρετικά ελκυστικό, όπως έκαναν και με άλλους πελάτες και υποψηφίους δανειολήπτες, το τραπεζικό προϊόν που εκείνη την εποχή (2006-2007) πολυδιαφημιζόταν και πωλούσε «σαν τρελό». Δάνειο σε ελβετικό φράγκο!!! Τους παρουσίασαν δηλαδή την ευκαιρία να δανειστούν το επιθυμητό ποσό σε ελβετικό φράγκο, το οποίο τότε ήταν πιο φθηνό από το ευρώ και έτσι η δόση που θα πλήρωναν θα ήταν πιο χαμηλή συγκρινόμενη με την δόση που θα πλήρωναν σε περίπτωση που δανείζονταν σε ευρώ. Τους παρουσίαζαν αυτή την  ισοτιμία ως παγιωμένη, που θα συνεχίζονταν έτσι και στο μέλλον.

Πρόσφατα στα πλαίσια συγκέντρωσης νομικών για εξειδικευμένα τεχνικά θέματα του χώρου, ετέθη από παριστάμενο δικηγόρο κάποιας ηλικίας, το αγωνιώδες ερώτημα «Τι μπορούμε σαν νομικοί, σαν δικηγόροι κλπ να κάνουμε ζώντας και λειτουργώντας στην Ελλάδα του 2016, υπό τις ασφυκτικές οικονομικές –τις φοροληστρικές συνθήκες που όλοι αναγκαστικά βιώνουμε για να αντισταθούμε στον προχειρολόγο νομοθέτη  και να υπερασπιστούμε τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα των ατόμων,  και κατ’ επέκταση των πελατών μας. Και τι μπορεί να κάνει πια η δικαιοσύνη γι αυτό ; ».

Ο εν λόγω ομιλητής, σοβαρός και ρεαλιστής  ,  «έθεσε το δάκτυλο - επί των τύπων των ήλων - » και εξέφρασε όλους τους παρισταμένους στη συζήτηση.

Πραγματικά, σήμερα, στην Ελλάδα του 2016, το ερώτημα που απασχολεί τα σκεπτόμενα άτομα, κάθε επιπέδου που συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε λυσσαλέα και άνισα από την άποψη των ισχυρότερων αντιπάλων, στο πεδίο της χώρας μας και δεν έχουμε διαλέξει το δρόμο της φυγής για το εξωτερικό, είναι αυτό: «Τι μπορώ να προσφέρω στον σύγχρονο σκληρά δοκιμαζόμενο πολίτη που διαβιώνει στην Ελλάδα, πως θα τον σώσω από τον στραγγαλισμό που τον καταδίκασαν οι εσωτερικές και εξωτερικές εξουσίες ,  των δήθεν σωτήρων του ,  και πως θα του προσφέρω την ανάσα που παράλογα του στερούν ; ». 

Μπορείτε να φανταστείτε ότι βρίσκεστε σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση και αρχίζει το περιβάλλον να σας συμπαθεί; Για μερικούς ανθρώπους το να είναι αρεστοί και φιλικοί στους συνομιλητές τους είναι τόσο εύκολο, ίσως γιατί είναι έμφυτο.  Για τους υπόλοιπους όμως,  είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια αγωνιώδης προσπάθεια.

Λοιπόν, δεν χρειάζεται πάντα αυτή η προσπάθεια να είναι έντονη και αγωνιώδης, αρκεί βέβαια να θυμάστε και να εφαρμόζετε,  κάθε φορά που συζητάτε,  κάποιες ή ακόμα και όλες τις οδηγίες που εμφανίζονται παρακάτω :

Διατηρείστε την Οπτική Επαφή με την/τον Συζητητή σας, Κοιτώντας την/τον στα Μάτια για Περισσότερο από το 65% του Χρόνου της Συνολικής Συζήτησης.

Η οπτική επαφή, με τα μάτια του συζητητή σας, είναι απαραίτητο στοιχείο για μια καλή και ευχάριστη συζήτηση, γι αυτό πρέπει να στοχεύετε στην διατήρηση της για περισσότερο από το 65% του συνολικού χρόνου διάρκειας της συζήτησης. Η διατήρηση αυτής της επαφής θα σας κάνει να δείχνετε πιο ελκυστικοί πιο φιλικοί και πιο ενδιαφέροντες.

Μήπως προσπάθησες να ξεκινήσεις γυμναστήριο αλλά δεν μπόρεσες να σηκωθείς αρκετά νωρίς από το κρεβάτι ή δεν πρόλαβες να ετοιμάσεις το σακίδιο του γυμναστηρίου, ή δεν είχες την μπλούζα που ήθελες καθαρή;

Αποφάσισες να διαβάσεις ένα βιβλίο, αλλά δεν μπόρεσες ποτέ να περάσεις την πέμπτη ή έκτη σελίδα, καθώς το φως δεν σε βόλευε, το γραφείο δεν ήταν άνετο, κουράστηκες , αισθάνεσαι να βαραίνουν τα μάτια σου, πήρε τηλέφωνο ο φίλος ή η φίλη σου και θα ήταν καλύτερα να τα πείτε ;

Θέλεις να παρακολουθήσεις τα μαθήματα σου αλλά αντί γι ‘αυτό βρίσκεσαι να κάνεις παρέα με φίλους,  βρίσκεσαι βόλτα στο πάρκο να ξεσκάσεις, ακούς την αγαπημένη σου εκπομπή στο ραδιόφωνο, ψάχνεις για το δώρο του φίλου ή της φίλης που γιορτάζει μεθαύριο;

Όλοι φαντάζονται να κάνουν πολλά πράγματα στην ζωή τους όμως μόνο μερικοί ή λίγοι ίσως καταφέρνουν να κάνουν τα πράγματα που επιθυμούν. 

Ένα από τα θέματα που αποκτά όλο και εξαιρετικότερη σημασία τα τελευταία χρόνια, πριν ακόμη αρχίσει και τυπικά η ελληνική οικονομική κρίση, είναι αυτό του ποσού της χρηματικής ικανοποίησης της αξίωσης ηθικής βλάβης, αξίωσης ολοένα και πιο συχνής, λόγω και της κατάπτωσης των οικονομικών, επιχειρηματικών και προσωπικών ηθών και αναστολών των ατόμων.

Πόση αξία έχει η ανθρώπινη ζωή, η αξιοπρέπεια,  η τιμή και η υπόληψη αλλά και το όνομα, η φήμη, η πορεία εν γένει ενός προσώπου φυσικού ή νομικού, μιας επιχείρησης, μιας εταιρείας κλπ.

Κατά το άρθρο 38 του ν. 1473/1984, που αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του ν. 2120/1993, ορίζεται ότι :  

΄΄επί επιστροφής από το Δημόσιο σε πολίτη φόρων, δασμών, προστίμων κλπ.,  που κατεβλήθησαν αχρεωστήτως και αναγνωρίστηκε αυτό με δικαστική απόφαση, η τοκοφορία  αρχίζει μετά την πάροδο εξαμήνου από την πρώτη ημέρα του μήνα του επομένου της κοινοποιήσεως στην φορολογική αρχή  της δικαστικής αποφάσεως!!!!  ΄΄

Οι διατάξεις αυτές κρίθηκαν με την υπ’ αρίθμ. 2191/2014 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας ότι αντίκεινται στα άρθρα 4 παρ. 5 και 17 παρ. 1 Συντ. καθώς και 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ.

Το θέμα όλο και συχνότερα απασχολεί τους καταναλωτές και μάλιστα τους πελάτες τραπεζών και λοιπών πιστωτικών ιδρυμάτων. Οι τράπεζες κατά την διενέργεια της σύναψης σύμβασης δανείου, ή της έκδοσης πιστωτικής κάρτας ή κατά την τακτοποίηση εκκρεμούσης προς αυτές οφειλής του πελάτη τους όχι λίγες φορές και δυστυχώς όλο και συχνότερα κατά τις τρέχουσες ημέρες ζητούν την «υπερεξασφάλιση τους» δηλαδή εκτός από την εγγραφή υποθήκης ή την  προσημείωση υποθήκης κλπ και την παροχή εγγύησης από τρίτο πρόσωπο (φερέγγυο) το οποίο θα εγγυηθεί με την δική του περιουσία ότι ο οφειλέτης τους θα εκπληρώσει την υποχρέωση τους προς αυτές.